post

2013 startte met een nieuwe naam, NOSRacing, een website, Twitter en een facebookpagina en vooral goede moed. Het jaar eindigde met een positieve noot, ondanks dat het jaar veel pech bracht voor NOS Racing konden de laatste races de potentie van de Seat laten zien. Met een 3e plaats in de laatste race kon alles toch nog met een goed gevoel worden ingepakt. Nu, aan de vooravond van het nieuwe seizoen zijn de ambities groot. Vastberaden en vooral wijzer geworden door het afgelopen seizoen staat het team te popelen om aan de slag te gaan. Meedraaien aan de kop van de “Tour klasse” en met regelmaat een podium en dus een prijs mee naar huis nemen, zal het streven worden!

Winter

In de winter hebben we niet stil gezeten, de hele werkplaats is over hoop gehaald, alles ingepakt en de werkplaats wordt volledig op de schop gegooid. Met een nieuwe indeling, een nieuwe coating op de vloer wordt er hard gewerkt om alles in gereedheid te krijgen voor de eerste race.
werkplaatsOok dit jaar zullen onze trouwe sponsors NOS Racing weer bijstaan in het nieuwe seizoen; RSU-Motorsport, Nolte Opslag Systemen, IT Studio Hoorn, Fortune Hotdrinks West-Friesland, Commandeur Ekovlees, Garage van der Stroom, S.R.S. Beveiliging, Tint Totaal en Snel Motorsport met Braid velgen.
Naast de sponsors die ons de afgelopen jaren hebben gesteund is ook een nieuwe toegevoegd. Johan Nolte maakte kennis met Martin de Vries van 1-1-2 Turbo. Tijdens deze gespreken, over racen, vermogen, turbo’s en de techniek gebruikt in deze, werden beide steeds enthousiaster en al gauw was een samenwerking geboren. Met onze nieuwe partner 1-1-2 Turbo is dus op het gebied van vermogen een hoop te winnen. De Turbo’s van beide auto’s, 79 en 84, zijn resp. gereviseerd en vervangen. De Oca test van 1 maart werd gebruikt om te testen om daarna weer te sleutel aan wat een hele mooie seizoen opener zou worden
1 1 2 Turbo  

  

De eerste van 2014

Met de auto nummer 79 nog in de garage werd de “reserve” auto klaar gemaakt om als 79(2) het seizoen te openen. Met een vernieuwde turbo van 112Turbo en een fijne afstelling mogelijk gemaakt voor 112Turbo moest het gaan gebeuren.
Tijd was de grootste tegenstander in de voorbereiding, met de verandering van sponsors, was het ook nodig om nieuwe stickers op de auto te krijgen. TintTotaal werd tot het uiterste gedreven om deze nieuwe stickers in te tekenen in een ontwerp en uiteindelijk te produceren. Uiteindelijk lukte het deze vlak voor het weekeinde nog te leveren, iets waar wij als team heel blij mee waren.

20140406_100341  20140406_100546  20140406_100426
Alles was dus compleet, trailer geladen met alle benodigdheden, auto en nieuwe stickers…. Klaar voor zondag, de eerste racedag van het nieuwe seizoen.

20140406_092750

De dag begon vroeg, maar de (voor)pret was er niet minder om. Met een koppel van van 9 man in alle vroegte naar het circuit. Het weer was druilerig, de baan was nat en nadat we alles hadden uitgestald was het al snel tijd om de eerste training aan te vangen. Als dartelende koeien die voor het eerst weer de wei in mogen, vliegt iedereen de baan op. Een genot om weer te zien.
Johan is lekker weg, rijd eigenlijk maar twee rondes, maar is veel sneller dan de rest van het veld, welgeteld 5 seconde in zijn snelste ronde. Het gevoel is dus goed, de auto ligt geweldig op de weg ondanks het feit dat de baan gewoon nat is.
Terug in de box heerst een euforische stemming, het verschil is groot en hoe mooi zou het zijn als dit gat zo blijft tijdens de wedstrijd. De auto word verder nagekeken, de laatste stickers worden nog geplakt en alles wordt in gereedheid gebracht om de tijdtraining goed aan te vangen.

Het is tijd, de tijdtraining start, Johan gaat als eerste de baan op en heeft er veel zin in. Al gauw heeft hij het goede gevoel weer te pakken en vanaf het thuisfront worden we via Whatsapp op de hoogte gebracht van de de snelste rondetijden, Marc Rietkerk vanachter zijn pc stuurt berichten, Johan is de snelste op de baan en de kriebels van de training komen terug. Het gat met de nummer twee is niet meer zo groot, de baan droogt op en de omstandigheden veranderen. kwalificatieNog steeds is Johan 2 seconde sneller dan de rest en POLEPOSITION is zijn deel. Super gedaan en toch enige reserve in de hoop dat alles heel blijft, immers het pechduiveltje heeft ons vaker in de weg gezeten. Maar nu dan toch eerst tijd om te genieten van de knappe prestatie en de + die 112Turbo duidelijk heeft gebracht….. BBQ!!

Onder het genot van een heerlijk stukje vlees dat weer fantastisch is verzorgd door Commandeur Ekovlees, wordt er uitbundig gesproken over wat allemaal wel niet mogelijk kan zijn vandaag.
In de voorbereiding voor Race 1 wordt er druk gediscussieerd over de banden, slicks, inters, regenbanden….. de baan laat een droge lijn zien, de auto gaat op slicks en Johan gaat onderweg naar de eerste briefing van het nieuwe seizoen, vanuit de pits stuurt hij nog een berichtje, achter regenbanden……   De spanning neemt toe…

Race 1

race 1 DNRT 2014 Zandvoort 052Johan komt goed weg, gaat als eerste de Tarzanbocht in en al gauw heeft hij een behoorlijk gat geslagen naar de rest. Onderling worden er druk berichtjes heen en weer gestuurd, waar rijdt hij hoe snel gaat hij…. Iedereen leeft enorm mee. we staan met z’n alle te kijken ter hoogte van Audi S tot Johan opeens niet meer als eerste doorkomt, het zal toch race 1 DNRT 2014 Zandvoort 059niet…….. pfff hij rijdt nog, als vijfde! Een stuurfout bij het aanrijden van het scheivlak en de Seat draait een rondje om zijn as. Met de nodige behendigheid en de fantastische (gemodificeerde) remmen geleverd door RSU-Motorsport uit Alkmaar houdt Johan de Seat in het spoor en de schade blijft beperkt. Vloekend aan de kant zien we dat Johan steeds dichter en dichter in de buurt komt van de 4e plaats en dan ook nog de 3e plaats als er door een ongeluk een code 60 situatie ontstaat, helaas word de race wegens tijdgebrek afgevlagd onder code 60 en Johan eindigt dus als 3e. Kijken naar het afgelopen seizoen een hele goede prestatie, maar als Johan binnen komt overheerst bij hem toch de teleurstelling van het niet als eerste over de streep komen. Toch betekend dit dat we race 2 als 3e starten en dus dat er kansen zijn naar voren te komen en hoger te eindigen.
Er wordt weinig aan de auto veranderd, hij gaat als de brandweer, nieuwe slicks worden uitgezocht, olie gecontroleerd, het roet van de kont gepoetst en we staan klaar voor race 2!

Race 2

Johan komt goed van zijn plek en met vijf man duiken ze de Tarzanbocht in, Johan ligt race 1 DNRT 2014 Zandvoort 341vierde als ze de Tarzanbocht uitkomen, vervolgens ontwikkeld er een rondenlange strijd waarin Johan snel zijn 3e startplek terug pakt. Uit alle macht probeert Johan de 2e plek te veroveren, maar het verschil is snelheid is net te kort om hem er veilig tussen te prikken. Tot aan de vlag blijft dit zo en Johan eindigt dus als 3e. later, bij het ophalen van de uitslag blijkt Johan 2e te zijn geworden. De nummer 1 had een tijdstraf race 1 DNRT 2014 Zandvoort 380van 10 seconden gekregen voor een jumpstart….. wederom neemt de spanning toe, wat zal er straks overall uitkomen, zal Johan 2e of 3e geworden zijn. Door het uitlopen van het programma is ook de prijsuitreiking opgeschoven. De BBQ gaat nog een keer aan en na deze heerlijke maaltijd word alles opgeruimd en ingepakt….. op naar de prijsuitreiking……

Prijsuitreiking

Als je graag wilt weten waar je bent geëindigd is wachten altijd vervelend en zo je wilt is de uitreiking van de “Toer”-klasse als laatste aan de beurt. En dan is het zover, na een korte maar mooie intro door Huub, blijkt Johan over twee races als eerste te zijn geëindigd. YES,YES,YES, geweldig, wat een feest, geen woorden voor. Er wordt luid gejuicht door het team van NOSRacing, het is gelukt, de aanhouder wint!! En met + van onze nieuwe sponsor 112Turbo is het dus gelukt!! Als dan ook nog blijkt dat Frank Otto namens Damon Racing de 8e prijs mag meenemen is het feest helemaal compleet.

Prijsuitreiking

We gaan naar huis met de 1e prijs, wie had dat vooraf gedacht, volgens mij was dat alleen maar gehoopt, vermoeid na zo’n lange dag, maar zeer voldaan ruimen we bij thuiskomst alles weer op en genieten we nog even na van de prestatie die we hebben neergezet. Een echte teamprestatie. Iedereen heeft zijn ding gedaan en alle stukjes vielen op zijn plek.

 

Actie

13 juli a.s. is er weer een sponsordag, NOS Racing nodigt haar sponsors uit om hen kennis te laten maken met onze passie. Een dag op het circuit van Zandvoort en meerijden met een van onze auto’s. Dichter bij de actie kun je niet komen!
De Facebook pagina van NOS Racing kent op dit moment 76 likes, bij het bereiken van 250 likes zullen we onder de likes een uitnodiging (voor twee personen) voor deze dag verloten. Een geheel verzorgde dag op het circuit (hapje, drankje en BBQ) met een rit over het circuit!!
DUS:…. Like en deel onze berichten en maak zo kans op een unieke ervaring!!

Teamsamenstelling:

Ook dit jaar zal het team weer vertegenwoordigd worden door de zelfde enthousiaste groep mensen als het afgelopen jaar;
Cees

Cees Hoet                                                                                       (Peetvader NOSRacing)

Johan

 

Johan Nolte                                                                                               (Coureur/eigenaar)

Marc Rietkerk

 

Marc Rietkerk                                                                       (Reserve/extra coureur)

Mark Borstkopie

 

Marc Borst                                                                                                 (Monteur en praatjesmaker)

zandvoort okt 2013 002

 

Mark de Groot                                                                   (Teammanager en nog grotere praatjesmaker)

Diverse4

 

Rutger Klaver                                                                                           (Monteur en communicatie expert)

20140301_114246

 

Sander de Jongh                                                                             (Monteur)

race 1 DNRT 2014 Zandvoort 310

 

Mike van der Heijden                                                                                 (Hulp monteur)

20140301_104028

 

Jordy Morsch                                                                                   (Fotograaf MotorsportMedia)

20140406_1932522