post

Drie uur, de wekker gaat, gauw in de kleren, even bijkomen van de schok op het achterlijke tijdstip en in de auto. De laatste spullen pakken en gas, op naar het Circuit van Zolder.

2014-05-21 18.32.52Onderweg ontstaat nog het idee dat we de enige zijn die op zo’n tijdstip op pad gaat, maar aangekomen bij het circuit is het al druk. Met ons dus vele andere racefanaten die erg veel zin hebben zich een dag uit te leven op het prachtige Belgische circuit. Het weer is top, het beloofd een mooie dag te worden.

 

SAMSUNGAls alles op zijn plek staat verlaat Johan de box voor de vrije training, deze duurt wel geteld één ronde want bij ronde nummer twee komt hij al weer binnen. Geen Turbodruk! Er wordt gezocht en gevonden. De onderste slang van de turbo is losgesloten. Er wordt druk gezocht naar een nieuwe slangklem, ontvetten en vast maken resultaat laatste tijd.

Helaas bij de tijd training gebeurt hetzelfde,  komt Johan al in zijn 3e ronde binnen. Er wordt direct naar dezelfde slang gekeken, maar die zat nog netjes vast. Na wat zoekwerk bleek een andere slang losgeschoten te zijn. Zonder passende slangklem wordt verder rijden lastig, dan wel onmogelijk. Frank besluit uiteindelijk Zolder in te gaan  op zoek naar passende klemmen. Uiteindelijk met de juiste klemmen en een dosis goede moed hopen dat de races beter zullen gaan, duimen!

SAMSUNG          SAMSUNG            SAMSUNG

Na een moment van rust en een heerlijke BIO BBQ, deze keer shoarma kon de middag beginnen!

Race 1:

2014-05-21 16.23.09Johan start vanaf de 19e plaats en is direct bij de start goed weg, al snel wint hij een aantal plaatsen. Nu maar hopen dat de slangen op zijn plaats zouden blijven zitten zodat we de race tot een goed einde konden brengen. Het is goed te merken dat enkele nieuwelingen meedoen, ze vliegen namelijk van links naar rechts op de baan wat resulteert in een tik op het achter wiel wat een paar plaatsen kost.  Ronde naar ronde weet Johan weer auto’s in te halen en uiteindelijk eindigd hij op een verdienstelijke 8e plaats overall en 7e in de klasse.

Resultaat; hij start als 8in race twee. Startend in het achterveld is dit dus een prima prestatie!

Race 2:

IMG_7220Bij de start is Johan direct los, bij de eerste bocht heeft hij al vier auto’s ingehaald!! Gezien de snelle tijden van de auto’s voor hem zou dit ook het maximale zijn. Vanaf dat moment zou het dus netjes rondrijden worden en hopen dat er voorin nog een foutje gemaakt zou worden. Jammer, want uiteindelijk is Johan degene met het foutje en in ronde nummer 4 verkijkt hij zich bij de chicane voor opkomen rechte stuk en schiet hij de baan af!  Hij wilde toch proberen het gat naar nummer 3 tegen beter weten in dicht te rijden IMG_8188Barst!! Als 4e eraf en als 16e er weer op. Met een groot gat naar nummer 15 jaagt Johan zijn Seat de baan over, gefrustreerd maar dubbel gemotiveerd om nog een aantal auto’s in te halen. Dat de Seat snel is, dat is duidelijk want met twee rondes weet hij zich in de slipstream van de auto’s voor hem en eindigt uiteindelijk als 12e overall en 10e in de klasse.

Voor verbetering vatbaar, dat zeker, maar met uiteindelijk een 7e plaats valt de schade nog enigszins mee. In het klassement na 2 racedagen staat Johan op een derde plaats met maar 1 punt achterstand op de nummer 2 en maar 8 punten op nummer 1. Zeker kansen…… op naar de volgende race, 20 juni a.s. op het circuit van Zandvoort.

IMG_7155