NOS Racing
Met plezier kom je verder!
Bel ons: +31652786534
E-mail:
nosracing@outlook.com
Na de afwezigheid van een jaar was het weer zover, NOSRacing was klaar om weer een race te rijden. Een nieuw seizoen, een nieuwe start, een nieuwe coureur, Sander van der Stroom. Ook op het gebied van sponsering is er het een en ander veranderd. Garage van der stroom heeft een groter aandeel en zal zich actief inzetten voor het onderhoud van de auto’s. Daar waar door het overlijden van Cees Hoet vorig jaar de sponsering van RSU Motorsport eindigde, vult zijn zoon Jeroen Hoet namens Brezan automaterialen en Champion smeermiddelen die plek op en zijn prominent aanwezig op de auto’s. GoforLEd heeft zich ook gemeld als sponsor naast de vertrouwde sponsering van Commandeur Ekovlees, IT Studio Hoorn, Fortune West-Friesland en Braid Wheels.
Na de deelname aan de OCA training begin maart en een keer vrij rijden was het voor Sander zo ver. Wel vaker had hij gas gegeven en hard gereden tijdens o.a. vrij rijden, maar nog niet eerder een start meegemaakt in een wedstrijd als deze, laat staan in zo’n groot veld. De start van een nieuw seizoen is altijd spannend, maar deze is extra bijzonder. Ook Jan Boot was weer van de partij, even blij en enthousiast als altijd. Er was weer ouderwets gezellige drukte! Eerst koffie…… Ook dit jaar voorziet Nico Schipper van Fortune West-Friesland, net als de afgelopen jaren, ons van de belangrijkste start van de dag, Koffie!! Natuurlijk werd deze lekkere koffie aangevuld met onze traditionele taartenbakken in spe, Frank! De appeltaart smaakte weer voortreffelijk!
Teamfoto:
Bij een nieuw jaar, een nieuwe coureur, nieuwe sponsors hoort natuurlijk ook een plaatje, natuurlijk moest er een nieuwe teamfoto geschoten worden.
Van links naar rechts: Frank Otto-Daniël, Mark de Groot, Bart Nolte, Johan Nolte en Sander van der Stroom
Vrije Training:
Het was wel weer even wennen, heel vroeg uit de veren onderweg naar het circuit. Eenmaal aangekomen leek alles wel weer als vanouds te gaan, binnen no-time stond alles weer klaar om van start te gaan. Bij het begin van de vrije training was de baan nat, Sander begon rustig en dat was ook de boodschap die hij van Johan Nolte had meegekregen. Rustig starten en vanzelf in een ritme komen. Met 49 auto’s op de baan gebeurde er een hoop en de natte baan maakte het niet makkelijk. Toch eindigde Sander met een 2.22.484 op een 22 plaats, een keurig begin. Sander was erg kritisch naar zichzelf en zag nog zat ruimte voor verbetering. Op naar de tijd training dus.
Tijd training:
Met de baan inmiddels opgedroogd en het nodige overleg tussen Johan en Sander was het gewoon tijd voor de kwalificatie. Slicks eronder en gaan met die banaan. Ook nu weer rustig beginnen en zoeken naar het ritme en langzaam de rondetijden opvoeren. Omdat het geregend had was de grip op de baan een stuk minder, maar daar had natuurlijk iedereen last van. Vanuit de box konden we de tijden mooi volgen op de monitor en je zag dat Sander steeds beter in zijn ritme kwam. Uiteindelijk kwam hij met 2.09.216 15e in de voorlaatste ronde 15e over de streep en dit betekende een mooie 12e startplek in onze klasse. Een knappe prestatie!
Inmiddels schoot de dag al aardig op en was het tijd voor onze zo gebruikelijke barbecue. Ook dit jaar zal deze weer verzorgd worden door Hans Commandeur van Commandeur Ekovlees. Onovertroffen en elke keer weer een traktatie, daarbij was er een heerlijk zonnetje en dus genieten geblazen onder het genot van een heerlijke hap en de nodige praat, herinneringen en anekdotes. Met een gezellig muziekje erbij en een gezellige club mensen een heel belangrijk onderdeel van onze dag: Gezelligheid!!
Race 1:
Ondertussen loopt de spanning behoorlijk op, de eerste racestart van Sander en ook bij hem beginnen de zenuwen toe te nemen, wat als….. Gewoon gasgeven! Na een knappe kwalificatie mochten we op een 12e plek starten. Startrij 6 van de 25, hoe gaaf! Met zijn alle mee naar de opstel plaats onder in de Tarzanbocht, wat een veld, Sander zet hem op klinkt nog als laatste…..
De lichten gaan uit, Sander komt top van zijn plek (met een trucje van Jan Boot) met zijn alle weer de eerste keer op die Tarzanbocht af, duwen en trekken een auto dwars, oohh als hij daar maar goed doorheen komt, en ja, start als 12e en na de Tarzan 7e!!! YEAH, super. Lange tijd weet Sander die plek vast te houden en na een aantal spannende momenten met o.a. Mike Smit eindigde hij als 8e, een topprestatie. Bij het binnenkomen na de race in de pitstraat moet Sander zich melden bij de TC, er wordt gesproken over de eerste bocht, er was geduwd getrokken en er waren wat tikken uitgedeeld. Ook Sander had iemand in zijn rechter porties gehad. Even leek het er op dat en straf zou worden uitgedeeld, maar na het ophalen van de uitslag en start opstelling voor race 2 mocht Sander gewoon vanaf plek 8 starten. Een strakke race, zeker als je bedenkt dat dit zijn 1e was!
Race 2:
Waar de start van race 1 helemaal top ging, mislukte de start van race 2, met een hoop wielspin en een keer mis schakelen krijgt Sander en links en rechts een paar om de oren. Als hij vervolgens de verloren plekken wil goed maken, schiet hij bij de Marlborobocht even van de baan en na zijn uitstapje ligt hij 20e. Met de schrik in de benen herpakt Sander zich snel en begint steeds snellere rondes te rijden, langzaam vind hij weer een beetje de aansluiting met de auto’s voor zich en weet hij zich uiteindelijk terug te knokken naar een 17e plek. Overall betekende dit een mooie 11e plek op het podium.
Resume; de eerste race van niet nieuwe seizoen, de eerste race van onze nieuwbakken chauffeur, een veld van 49 deelnemers, ik zeg, en ik denk namens het hele team, het was een TOPDAG!!
Op naar de volgende race!!.